14. мај 2022 вести

Небрига државе доводи у питање опстанак ФИАТ-а у Крагујевцу

    Социјалдемократска странка годинама упозорава на веома тежак и комплексан положај фабрике аутомобила у Крагујевцу, који прети да без примања остави неколико хиљада породица, али и да индиректно у потпуности економски девастира централну Србију. Деценијска небрига и неодговорност Вучићеве власти довела је до коначног гашења  фабрике у Крагујевцу, која је једна од највећих инвестиција у реалном сектору у Србији у претходне две деценије. 

”Наша држава, као власник 30% фабрике, остаје без компаније која је директно и индиректно, кроз велики број компоненташа, који су се након инвестиције ФИАТ-а одлучили да производњу отпочну у Србији, учествовала са готово 17% у извозу Србије и била највећи појединачни извозник. Србија је доласком ФИАТ-а враћена на мапу земаља произвођача аутомобила и аутомобилских компонената.”, указао је потпредседник Социјалдемократске странке проф. Горан Радосављевић. Он је додао и да је аутомобилска индустрија један од сектора који највише учествује у глобалној трговини и чији производи имају велику додату вредност. 

Уговор између државе Србије и ФИАТ-а је подразумевао да након одређеног времена се размотри производња још једног модела аутомобила. Како до тих разговора никада није дошло, више пута смо упозоравали да фабрици у Крагујевцу прети затварање. Након протеста запослених 2017. године било је јасно да Влада нема намеру да обезбеди будућност опстанка фабрике, која је носилац развоја централне Србије. ”Тада је, као и много пута пре тога, Влада стала на страну инвеститора, преварила раднике и само купила себи мало времена. Једна од последица такве политике је и затварање фабрике”, подвукао је проф. Радосављевић. 

Обећање да ће за две године у Крагујевцу почети да се производи за сада још увек непознати модел електричног аутомобила на дугом је штапу и не постоје никакве гаранције да ће се то десити. У међувремену, радницима остаје да одлуче да ли ће да узму отпремнину или да буду пребачени да раде у иностранству. А грађанима Србије остаје да се надају да иста судбина не чека и запослене у другим  компанијама, односно да ће након Геокса и ФИАТ-а и друге фабрике бити угашене, а радници остати без радних места. И овај случај са ФИАТ-ом потврђује да је Вучићева власт од Србије направила земљу јефтине радне снаге и мотања каблова, док им се кроз медијско испирање мозгова свакодневно представља ”златно доба” и напредак Србије.